پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
حفاری های رژیم صهیونیستی خسارات زیادی به خانه های فلسطینیان وارد ساخته

حوزه/ در پی حفاری های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی سیلوان در نزدیکی مسجدالاقصی، باران های شدید اخیر سبب شده که حداقل ۷۰ منزل با خسارات شدیدی روبرو شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از imemc ، باران های شدید اخیر، خسارات جدی را که توسط حفاری های رژیم صهیونیستی به اموال فلسطینیان در منطقه اشغال شده سیلوان در بیت المقدس اشغالی وارد شده را آشکار کرد. به ویژه اینکه اسرائیل تونل هایی را در زیر خانه های فلسطینیان در نزدیکی محله وادی الحلوه در شهرستان سیلوان در جنوب مسجد الاقصی حفر کرده است.

مرکز اطلاعات وادی الحلوه در سیلوان در این باره گزارش داد، بارندگی که روزهای گذشت آغاز شد و چندین ساعت به طول انجامید، خسارات جدی را سبب شده و شکاف هایی در دیوارها و بنیاد بسیاری از خانه هایی که در بالای منطقه حفاری اسرائیل واقع شده بودند وارد ساخته، اسرائیل در راستای پروژه حفاری و ایجاد «شبکه تونل ها»  در این منطقه که به دیوارهای مسجدالاقصی منتهی می شود، شن زیادی را از زیرزمین برداشته است.

این شبکه ضمن افزودن این که ادامه کندن و حفاری ها می تواند منجر به فروپاشی یک زمین بازی و یک پارکینگ در وادی الحلوه شود، بیان کرد: که ماشین های اسرائیلی همچنین در تمامی ساعات روز به حفاری مشغول هستند و کارگران آن ها نیز یکی پس از دیگری مقادیر زیادی شن را که نتیجه کار مداوم در زیر خانه های فلسطینیان می باشد خارج می کنند.

گفته می شود حفاری های مشابه خسارات زیادی به سرزمین های اشغالی متعلق به کلیسای مسیحیان ارتدوکس یونانی وارد ساخته و حادثه مشابهی یک ماه پیش به وقوع پیوست.

فلسطینیان در وادی الحلوه می گویند که در فصل زمستان به ویژه هنگام باران های سنگین در معرض عواقب سنگین و خطرناک حفاری ها هستند و حداقل 70 منزل مسکونی آنان تاکنون خسارات جدی را متحمل شده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha